سبک های دکوراسیون داخلی

سبک های دکوراسیون داخلی در کل جهان انواع گوناگونی دارد. هریک ازین سبک ها بیانگر روحیات و سلایق متفاوت و متنوع مردم هستند. طراحی داخلی در سبک ها و مدل های متنوعی وجود دارند که هر یک صفات، بافت و عملکرد ویژه خود را دارند.

دانستن این که چه چیزی سبک های طراحی داخلی را از یکدیگر متفاوت می کند، بسیار ساده و در عین حال کاربردی است. فقط کافیست تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با متداول ترین سبک های دکوراسیون داخلی در ایران و جهان آشنا شوید.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون داخلی مدرن

سبک مدرن، از مهم ترین سبک های دکوراسیون داخلی است. تأکید این سبک بر الگوهای معاصر، مصالح طبیعی و یکپارچه سازی بین فضاهای داخلی و خارجی است، ترکیبی از آسایش واقعی و شیک بودن! این سبک ترکیب بین طبیعت و تصنع می باشد. یعنی آنچه به صورت طبیعی در دنیا وجود دارد و آنچه ساخته ی دست بشر است.

سبک های دکوراسیون داخلی

 سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک

یکی از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی، سبک کلاسیک است. سبک کلاسیک با مبلمان آنتیک و پارچه‌های گل‌دار چاپی، گاهاً به صورت یک سبک قدیمی و منسوخ شده شناخته می شود. که البته چنین چیزی صحت ندارد. هدف این سبک راحتی در منزل است. هرچند که ظاهری قدیمی داشته باشد. در سبک کلاسیک تمام عناصر به درستی در جای خود قرار گرفته‌اند و حسی صمیمی و آشنا دارند.

سبک های دکوراسیون داخلی 

دکوراسیون نئوکلاسیک

این سبک ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن می باشد .که به صورت ترکیبی از مبلمان و اکسسوری های هر دوسبک استفاده می شود.رنگهای غالب درسبک نئوکلاسیک اغلب رنگ های مات و خنثی هستند .

سبک های دکوراسیون داخلی

 سبک طراحی داخلی مینیمال

less is more! شعار معروف مینیمالیستی است. بدین معنا که  کم، زیاد است! یا زیبایی در سادگی است!

مینیمالیسم چیزی فراتر از یک یک سبک طراحی است و در واقع به نحوی یک سبک زندگیست.
طراحی داخلی به سبک مینیمال از مدرن ترین سبک های طراحی داخلی است.

در سبک مینیمال نقاط کانونی زیاد و پراکنده وجود ندارد. تابلوها و تزیینات زیاد به فضا نوعی عدم تمرکز و شلوغی اضافه می کنند  در صورتیکه دیوارهای خالی توجه را به سمت مبل ها و فرش جلب می کنند.

نکته مینیمالیسم این است که وابستگی خود به اکسسوری ها را به کمترین حد برسانید. و با انبوهی از وسایل تزئینی خودتان را آزار ندهید. انتخاب پالتی تک رنگ در سبک میمنیمال، روش مناسبی است برای ایجاد سادگی و آرامش درفضا.

البته دقت کنید که تفاوت میان سبک مینیمال و خشکی و بی روح در فضا را بتوانید به درستی تشخیص دهید.

سبک های دکوراسیون داخلی

روستیک

سبک روستیک ترکیبی از خانه های روستایی و سبک های طراحی
داخلی صنعتی است، دکوراسیون روستیک با اشکال ساده و بافت های ارگانیک ، به همان قدر که خارج از شهر و فضاهای غیرشهری پرطرفدار است، در داخل آن ها نیز نفوذ کرده و طرفداران خود را دارد.

فضای روستیک حسی ازگذشته به همراه دارد و بر المان های طبیعی مثل چوب ، سنگ  و چرم تاکید دارد

خصوصیات بارز سبک دکوراسیون داخلی روستیک :

تیرهایی با برش های ناهموار

عناصر الهام گرفته از طویله

ارتباط با فضاهای بیرونی

اشیای تغییر کاربری داده شده

اشکال و فرم های ارگانیک

مصالح هواخورده و قدیمی

رنگ های گرم خاکی

پارچه های بافتنی

سبک های دکوراسیون داخلی

شابی شیک

سبک شابی شیک از طراحی های قدیمی فرانسوی با مبلمان راحت الهام گرفته است که به نوعی
سبک زندگی قدیمی و بدون محدودیت زمانی را ارائه می دهد.
شابی شیک در اواسط دهه ی ۸۰ و ۹۰ محبوبیت زیادی داشت و از برترین
سبک های طراحی داخلی بود ولی نهایتاً، با این تفکر که شابی شیک متعلق به خانه ی
مادربزرگ هاست نادیده گرفته شد.

سبک شابی شیک ظاهری لطیف داشت که مورد پسند اکثر خانم ها بود.

در سبک شابی شیک عناصر طراحی داخلی سبک سنتی را با عوامل خانه های روستایی تلفیق می کند. مثلاً کاناپه پر سفید، چوب های رنگ شده و کهنه نما به همراه اکسسوری هایی مثل آینه های فرانسوی طلایی در کنار هم در این سبک دیده می شوند.

سبک های دکوراسیون داخلی

سبک ساحلی

سبک ساحلی خالق یک حال‌وهوای ساحلی است که از ساحل الهام می گیرد. محیط روشن و پرنور با پالت رنگ های ساحلی  که شامل طیف های آبی روشن و سبزهای برگرفته از اقیانوس به همراه کرم ها و رنگ های خنثی مثل هلویی که محیطی آرام بخش به همراه حس زندگی و شادی را در پی دارد.

چه کنار ساحل زندگی کنید یا نه سبک دکوراسیون داخلی ساحلی به راحتی قابل دستیابی
است و در هر خانه ای حس خانه های ساحلی را ایجاد می کند.

المان های چوب و گل و گیاه از واجبات این سبک هستند. ترکیب ترکه و شاخه
بید روشی است برای شروع یک سبک ساحلی در فضا.

.در یک خانه با سبک ساحلی، باید احساس راحتی  آسودگی کنید. حتی اگر فرسنگ ها از ساحل دور باشید باز هم می‌توانید از این سبک درمنزلتان استفده نمایید.

سبک های دکوراسیون داخلی

مدیترانه ای

سبک مدیترانه به عنوان یکی از متفاوت ترین و ساده ترین سبک های دکوراسیون داخلی است.

چشم اندازی از اقیانوس دریک ویلای لوکس ایتالیایی را متصور شوید. چه احساسی دارید؟ شما می توانید این حس را در منزل شخصیتان نیز به وجود آورید.

در این سبک از رنگ های خالص بیشتر استفاده می شود. و با ترکیب رنگ ها و بافت ها حسی نو خلق می شود.

اصولاً رنگ های در طیف خاکی برای
این سبک به کار می رود مثل قهوه ای مایل به قرمز
و همچنین استفاده از برگ شاخه و سرخس حس نشاط و سرزندگی درمنزل ایجاد می کند.

استفاده از رنگ زرد در این سبک یادآور خورشید و ایجاد حس گرمای آن در فضاست و رنگ آبی نیز یادآور دریا و هدف آن ایجاد حس آرامش است.

سبک های دکوراسیون داخلی

صنعتی

از بین سبک های گوناگون دکوراسیون داخلی  سبک صنعتی، از جمله سبک هایی است که حالتی ساده دارد و بی آلایش دارد که باعث شده این سبک را منحصر به فرد نماید. سبک دکوراسیون داخلی صنعتی ، همان گونه که از نامش پیداست ترکیب زندگی شهری با عناصر صنعتی و کارخانه ای است، که نمایان گر روحیه ای مینیمال و مردانه است.

ریشه شکل گیری این سبک رونق یافتن طراحی صنعتی در دهه های های اخیر است. در سبک صنعتی از مصالح ساده استفاده می شود، که موجب کاهش چشمگیرهزینه های اجرا می شود.

 این سبک همه چیز را تا اصل و اساس خود کاهش می دهد و هماهنگی زیبای کاربری و فرم خالص را به خوبی نشان می دهد.
استفاده از پالت رنگ های  خنثی ، ماشین آلات و متعلقات آن، چوب های خام و فلزات ناتمام با حال و هوای ماشینی ، چرم، خز و موی مصنوعی در این سبک بسیار مهم است.

البته به کار بردن چند رنگ سبز واستفاده از گل و گیاه هم روح تازه ای به فضا می بخشد.

دیوارهایی آجری به همراه استفاده از اکسسوری های استیل ونقاط
برجسته به رنگ سیاه نیز زیبایی خاصی به فضا می بخشد.

سبک های دکوراسیون داخلی

بوهیمیایی

سبک بوهیمایی از معروف ترین سبک های طراحی داخلی است، دکوراسیون
بوهیمیایی به سبک آزاد و بدون محدودیت مشهور است . در این سبک شاهد استفاه از المان های جسورانه و و بی پروا هستیم.

این سبک با سادگی ای که دارد، محیطی سرشار از حس زندگی و نوآوری می آفریند . فضای سبک بوهو یا بوهیمایی، ویژه و غیرتکراری است. بوهو سبکی است که از دل برمی‌آید و ساخته ذهنیت فردی بشر است. طیف گسترده ای از سبک بوهو وجود دارد،زیرا همانطور که گفته شد ذهنیت های فردی گوناگونی نیز در سراسر جهان وجود دارد.

 سبک بوهو سبکی جهانیست که ترکیب اکسسوری های خاص مثل لوازم کریستال، ابزار مهره دار، جواهرات و مبلمان آنتیک و قدیمی به همراه یک کار دستی مانند یک قالیچه دستباف یا روختخوابی بافته شده است.
در این سبک اغلب از رنگ های خاکی مثل قرمز و نارنجی استفاده می شود.
گیاهان در سبک بوهو از المان های خیلی مهم هستند که برای افزودن روح و زندگی در فضا استفاده می شوند.در سبک بوهو راحتی و رنگارنگی ، باعث خلق نوعی سبک کولی وار شده است.

طراحی فضا به سبک بوهو باعث ایجاد ارتعاشی عالی در محیط می شود که آزادی، زیبایی، درستی و عشق را در پی دارد.

سبک های دکوراسیون داخلی

سبک قرون وسطایی 

قرون وسطی دوره ای از تاریخ اروپاست که با سقوط امپراطوری روم شرو ع شد و با عصر رنسانس پایان یافت. اما سبک دکوراسیون قرون وسطیی مربوط به آن دوران نیست.

سبک دکوراسیون قرون وسطی بعد از جنگ جهانی دوم آغاز شد. در این زمان متریال های ساختمانی جدید تولید می شد و در صنعت دکوراسیون داخلی تحولی مثبت ایجاد کرد. مردم نیز از روستا ها به شهرها مهاجرت می کردند.

در سبک قرون وسطایی بر تقویت روابط بین فردی تأکید می شود. در این حالت به فضا چیزی بیش از یک وسیله کاربردی توجه می شود و به عنوان نمودی از ایدئولوژی های شخصی و اجتماعی برداشت می گردد.

این سبک برای آن دسته از افرادی مناسب است که قصد دارند قسمتی از گذشته را با عصر مدرن تلفیق کنند.

در سبک قرون وسطایی ، از دیوارهای اضافی در فضا استفاده نمی شود. وبر زمینه های مشترک و همچنین ایجاد ارتباط گسترده بین خانه و طبیعت اطراف آن تاکید می گردد.

مجموعه رنگ هایی که در این سبک استفاده می شود معمولاً پالت رنگ نارنجی، زرد، سبز و قهوه ای است

بدین صورت که رنگ های گرم مثل قرمز، نارنجی روشن، زرد آفتابی ، سبز و فیروزه ای با ترکیب رنگ های خنثی و طبیعی مانند رنگ چوب طبیعی و خاکی به ایجاد تعادل درفضا کمک می کند.  

استفاده از اشکال خطی و ساده و در و پنجره های بزرگ ، استفاده از پاسیو های داخلی نیز از دیگر المان های مورد استفاده در طراحی داخلی به سبک قرون وسطایی هستند.

سبک های دکوراسیون داخلی

سبک های دکوراسیون داخلی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید